Pages

Dec 29, 2011

Contagion

Μέσα σε λίγες μόνο μέρες μία φονική και ταχύτατα μεταδοτική πανδημία εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο. Παρά τις κοπιώδεις προσπάθειες της επιστημονικής κοινότητας, του CDC (Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων) και όλων των αρμόδιων φορέων, δεν υπάρχει θεραπεία, εμβόλιο ή σχέδιο για να αναχαιτιστεί η εξάπλωση του μυστηριώδους ιού. Την ίδια ώρα απουσιάζει δραματικά και ένα "αντίδοτο" απέναντι στον πανικό, ο οποίος έχει κυριεύσει τους πάντες και αποδεικνύεται το ίδιο μεταδοτικός και φονικός με τον ιό, αν όχι περισσότερο. Σε έναν κόσμο που καταρρέει, καθημερινοί άνθρωποι προσπαθούν να επιβιώσουν με οποιοδήποτε τρόπο.

Ο Σόντερμπεργκ με τα πολλά πρόσωπα εδώ επιστρέφει στις παράλληλες ιστορίες αλά Traffic, έχοντας κοινό παρονομαστή μια πανδημία που πλήττει ταυτόχρονα κι επηρεάζει ακαριαία και ανεπανόρθωτα τις ζωές ανθρώπων που δεν σχετίζονται αναγκαστικά μεταξύ τους. Κι ενώ φτιάχνει μια ταινία πολύ συγκεκριμένη, με πλοκή και deadline, υπόγεια σχολιάζει την επιδημία του φόβου με καταλύτη τον μπλόγκερ (για πρώτη φορά ο κακός προέρχεται απ’ αυτό τον χώρο). Ο φόβος είναι ο αόρατος κακός στο Contagion και ο χρόνος επίσης πρωταγωνιστεί ως μια απειλητική διάσταση, ένα σκηνικό μέσα στο γκρίζο μιας κοινωνίας που φαίνεται να στερείται αντανακλαστικών, να μουδιάζει και να εγκλωβίζεται γρηγορότερα απ’ ό,τι θέλει να πιστεύει.

Όποιος δεν διαγνώσει τις δυο βασικές δραματικές παραμέτρους της ταινίας (δηλαδή τον χρόνο και τον φόβο) έχει χάσει πάνω από τη μισή σημασία. Αυτό που μένει δεν είναι αμελητέο: ο τρόπος που οι άνθρωποι αντιδρούν σε μια κατάσταση ανάγκης, το σάστισμα ανάμεσα στην απώλεια και την επιβίωση, το ένστικτο και την αλληλεγγύη είναι μια πλατφόρμα που ο Σόντερμπεργκ χειρίζεται με άνεση και πληρότητα, έχοντας ικανότατους ηθοποιούς στη διάθεσή του, από τον Ματ Ντέιμον, μέχρι το πρώτο διάσημο θύμα της ταινίας, την Γκουίνεθ Πάλτροου σε ρόλο αστραπή, που καταλήγει σ’ ένα headflap μέσα σ’ ένα τέταρτο.

Σε γενικές γραμμές αν σας αρέσουν οι ταινίες μεταξύ θρίλερ και βιολογικής φαντασίας τότε μην το χάσετε.

Τα κορίτσια: Για τις Πάλτρου και Γουίνσλετ δεν έχει να πει κανείς πολλά ή να τις παρουσιάσει, εκπληκτικές στο ρόλο τους όπως και οι άλλοι ηθοποιοί.

Σκορ: 8/10

No comments:

A wise saying

Home is where your heart is