Pages

Jan 10, 2007

Ιστορία παραλόγου νάμπερ ουάν

Το Πολυτεχνείο Κρήτης ξανακλείνει με κατάληψη για άλλη μια φορά. Αυτή την φορά για να "διαμαρτυρηθούν" οι "φοιτητές" για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος περί ιδιωτικών Πανεπιστημίων.

Φοιτητές να τους κάνει αυτούς τους μια χούφτα και κάτι υποκινουμένους που κλείνουν τις σχολές πάντα μερικές μέρες πριν την εξεταστική. Έχω αναφερθεί σε αυτούς και παλιότερα, δεν τους ενδιαφέρει αν θα χάσουν την χρονιά γιατί έτσι κι αλλιώς δεν έχουν σκοπό να αποφοιτήσουν ποτέ, και όποτε περνάνε μαθήματα το κάνουν με αντιγραφές κλπ κλπ

Είναι οι ίδιοι οι οποίοι ζουν σε μια φούσκα με "αριστερό" περίβλημα οι οποίοι δεν καταλαβαίνουν ότι σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη η λειτουργία των ιδιωτικών Πανεπιστημίων είναι δικαίωμα και ισχύει πάνω από δέκα χρόνια σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτός από την δικιά μας.

Ή μάλλον καταλαβαίνουν αλλά αυτός ο τρόπος είναι η απάντηση της Αριστεράς σε αυτό που λέμε Ευρωπαϊκή Ένωση, την οποία η Αριστερά δεν ήθελε ποτέ, όπως επίσης δεν ήθελε και τους Ολυμπιακούς Αγώνες κλπ κλπ

Η απάντηση μου προς όλους αυτούς είναι απλή:

Άμε να πα να θέσετε!

5 comments:

Anonymous said...

δεν ειμαστε λιγοι.ειμαστε πολλοι.πλειοψηφια.μην αμφισβητειται αποφασεις νομιμοτατων γενικων συνελευσευων αμεσοδημοκρατικου χαρακτηρα.αναρωτηθειτε λιγο γιατι...

Anonymous said...

το -ται με ε!

Anonymous said...

Δύο είναι τα ερωτήματα και τελείως χωριστά.

1ον: Η κατάληψη γίνεται για το άρθρο 16 και είναι αποτελεσματική; Μήπως υπάρχουν άλλες μορφές δράσης πιο αποτελεσματικές;


2ον: Είναι καλό ή όχι το να υπάρχουν μη κρατικά πανεπιστήμια. Και συναφές με αυτό, είναι δυνατόν να υπάρξουν καλά ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα;

Για το πρώτο αμφιβάλλω διότι όταν κάτι δεν είναι γενικευμένο και συλλογικό ποτέ δεν έχει αποτέλεσμα. Μόνον εάν υπήρχε μια πραγματική ΕΦΕΕ που να νομιμοποιήτο να λάβει αποφάσεις για όλα τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα θα υπήρχε νόημα.

Για το δεύτερο είμαι βέβαιος. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μόνο υποβάθμιση μπορούν να φέρουν και σε καμία περίπτωση αναβάθμιση. Οι μόνοι που θα κερδίσουν είναι αυτοί που θα βάλουν χρήματα στην τσέπη και όχι η κοινωνία στο σύνολό της.

Τώρα αγαπητέ Χρίστο, σε σχέση με το εάν λειτουργούν σε όλη την Ευρώπη, ονόμασέ μου ένα καλό ιδιωτικό πανεπιστήμιο σε ολόκληρη την Ευρώπη διότι εγώ δεν γνωρίζω κανένα. Στην Γαλλία υπάρχει ένα αξιοπρεπές (και φεύ! μάλιστα σε έναν μόνο τομέα, αυτόν της διοίκησης επιχειρήσεων), στην Γερμανία κανένα, Ελβετία κανένα, Βρετανία, Σουηδία, Ιταλία, Ισπανία κανένα. Στον Καναδά επίσης κανένα κτλ κτλ. Στο μόνο μέρος του κόσμου όπου ιδιωτικά πανεπιστήμια έχουν κάποιο επίπεδο είναι οι ΗΠΑ και 1-2 στην Ιαπωνία.

Προφανώς οι συνθήκες είναι τελείως διαφορετικές στις ΗΠΑ όπου τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι εκατοντάδων ετών, έχουν γιγντιαία κληροδοτήματα και έσοδα από πολλές επιχειρήσεις και επίσης χρεώνουν υπέρογκα ποσά για τα δίδακτρα. Ως επόμενο είναι να σπουδάζουν εκεί σχεδόν αποκλειστικώς παιδιά πλουσίων (μιλάμε για το προπτυχιακό). Έχω πολλούς γνωστούς και φίλους στα ΜΙΤ, Harvard, Princeton κτλ κτλ και βλέπω από πρώτο χέρι το πως αυτά τα πανεπιστήμια έχουν κάνει το όνομα αυτό και γιατί "πετυχαίνουν".

Στην Ελλάδα αυτό που θα γίνει είναι η δημιουργία κωλοχανίων που θα αυτοαποκαλούνται πανεπιστήμια και θα εκμεταλλεύονται το κόμπλεξ του έλληνα για ανώτατη εκπαίδευση πουλώντας του φύκια για μεταξωτές κορδέλες. (σπουδάστε 3 χρόνια στην άνω κολοπετινίτσα, παρτε πτυχίο από το ΜΙΤ) Ούτε τα κεφάλαια υπάρχουν ούτε αρκετό ποιοτικό ερευνητικό/διδακτικό προσωπικό. Και εν τέλει η γνώση είναι ένα δικαίωμα σαν την υγεία που δεν επιτρέπεται να αγοράζεται.

Εδώ θα είσαι κι εδώ θα είμαι... Πες μου πως βοήθισε την κοινωνία η ιδιωτικοποίηση της υγείας, των μεταφορών, η απελευθέρωση των ναύλων κτλ κτλ. Υπάρχουν κάποιοι τομείς που ο ανταγωνισμός δεν υφίσταται και δεν πρέπει να υφίσταται. Η παιδεία δεν είναι προϊόν.

Τέλος, εάν υπαρχει πρόβλημα στα πανεπιστήμια σήμερα στην Ελλάδα καλύτερα να κάτσουμε να το λύσουμε και πρώτον ας αυξήσουμε την χρηματοδότηση τουλάχιστον στον κοινωτικό μέσο όρο αντί να είναι στο μισό αυτού με πτωτικές τάσεις. Είναι παλιό το κόλπο της εσκεμένης διάλυσης ενός τομέα, μιας επιχείρησης, ενός κράτους ώστε μετά να δικαιολογηθεί η αλλότρια παρέμβαση ή το ξεπούλημά του...

Anonymous said...

Δεν θα μπορούσα παρά να συμφωνήσω μαζί σου Περιπετών... 100% μαζί σου.
-r0cked/.

Christos said...

Δεν μπορώ να σκεφτώ μια φορά που να μην προσπάθησε η κυβέρνηση, οποιαδήποτε κυβέρνηση, να αλλάξει μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος και να μην βρήκε την αντίσταση φορέων, φοιτητών καθηγητών κλπ. Δες τώρα το αστείο. Οι ίδιοι φορείς που είχαν λυσσαλέα αντισταθεί στις προηγούμενες αλλαγές τώρα τις υπερασπίζονται με νύχια και με δόντια μην αλλάξουν, και όταν αυτές θα αλλάξουν είτε με το έτσι θέλω της κυβέρνησης, είτε δίνοντας ψίχουλα και τάζοντας φρατζόλες, τότε θα είναι οι ίδιοι φορείς που θα παρατάξουν τα στήθη τους ώστε να μην αλλάξουν ξανά... τι συζητάμε τώρα; Θεωρώ λοιπόν, με το μυαλό που κουβαλάμε, τις καταλήψεις αναποτελεσματικές. Ναι υπάρχουν άλλες μορφές πιο αποτελεσματικές αλλά τις ξεχνάμε την στιγμή που το χαρτάκι θα φύγει από τα χέρια μας και θα πέσει μέσα στην κάλπη.

Γιατί τα λές μη κρατικά πανεπιστήμια; Είναι σαν να λέμε τον "Βολντερμοντ" με το άλλο του το όνομα "αυτός που δεν πρέπει να λέμε το όνομα του", τόσο μεγάλο ταμπού είναι πλέον στην Ελλάδα τα ιδιωτικά πανεπιστήμια;

Στην Αγγλία υπάρχει το QCA (http://www.qca.org.uk/) που ορίζει τα στάνταρντ ιδιωτικών ή δημοσίων ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Αν δεν έχεις πιστοποίηση από το QCA δεν είσαι τίποτα εκεί, παρά ένα εργαστήριο ελευθέρων σπουδών. Μην μου πεις ότι δεν μπορεί να δημιουργηθεί ένα τέτοιο σώμα στην Ελλάδα.

Γιατί ένα Πανεπιστήμιο να φέρει υποβάθμιση; Το Αμερικάνικο Κολέγιο π.χ. παρ όλες τις κριτικές που έχουν κατα καιρούς ακουστεί είναι ένα πολύ δυνατό σχολείο και στα πρότυπα των Αμερικάνικων Πανεπιστημίων. Δεν θέλω να παινέσω τους Αμερικάνους αλλά αν υπάρξει οργάνωση μπορείς να πετύχεις κάτι σωστό. Όσο για την υποβάθμιση στα ιδιωτικά βλέπω και τα δημόσια μπουρδέλα μας. Σχολές που υπολειτουργούν χωρίς χορηγήσεις, χωρίς καθηγητές, χωρίς βιβλία, να κάνουν οι φοιτητές από ξένη βιβλιογραφία γιατί δεν υπάρχει Ελληνική ή γιατί κανείς δεν ενδιαφέρεται, μαθητές να μπαίνουν με 2 και 3, να περνάνε με αντιγραφές και με την βοήθεια των ίδιων των καθηγητών για να φαίνεται ότι το τμήμα παράγει έργο και πτυχιούχους μπας και μείνει ανοιχτό άλλο ένα χρόνο.

Και αν υπολογίσεις το εκπληκτικό ποσό συναλλάγματος που φεύγει στην Αγγλία, μια από τις μεγαλύτερες αγορές πανεπιστημίων για την Ελλάδα, σαφώς και θέλει η κυβέρνηση να μένουν τα λεφτά εδώ μπας και σταματήσει η μετανάστευση γιατί δεν κάνει καλό στην χώρα να χάνει τα παιδιά της για πανεπιστήμια του εξωτερικού ε τις τεράστιες επιπτώσεις στην Εθνική Οικονομία.

Για τους Έλληνες όλα τα Βρετανικά Πανεπιστήμια είναι ιδιωτικά μιας που θέλουν αρκετά δίδακτρα για να φοιτήσεις σε αυτά. Πάνω από 3100 πανεπιστήμια σε όλη την Βρετανία προσφέρουν υψηλά επίπεδα γνώσης και κατάρτισης κι επειδή δεν γνωρίζεις τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ευρωπαϊκή ένωση δες αυτήν την λίστα με δημόσια και ιδιωτικά. http://dmoz.org/Reference/Education/Colleges_and_Universities/Europe/ Ίσως ανάμεσα τους αναγνωρίσεις μερικά ιδιωτικά τα οποία είναι πολύ μπροστά σε θέματα έρευνας και τεχνολογίας

Γράφεις ότι η παιδεία δεν είναι προϊόν, αν δεν ήταν αγαπητέ Νικόλα εγώ θα ήμουν άνεργος και να σου πω κάτι; Οι μαθητές μου κάνουν μάθημα με τεχνικές και τεχνολογία που στα δημόσια σχολεία θα διδάσκουν μετά από 50 χρόνια, και αυτό είναι αποτέλεσμα της ιδιωτικής χρηματοδότησης και όχι της Δημόσιας

Ας κόψουν κάτι οι δικαστές από τις απίστευτες αυξήσεις που δίκασαν στους εαυτούς τους, ας μειωθεί για μια φορά το ποσοστό των εξοπλισμών και ας επενδύσουμε σε ένα καλύτερο μέλλον μας, στους νέους και τις νέες αυτού του τόπου.

A wise saying

Home is where your heart is